Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van maartjeenmarielle - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van maartjeenmarielle - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Marielle

11 September 2014 | Thailand, Bangkok

Goedenavond!

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk al gehoord of gezien hebben zijn we veilig aangekomen in Bangkok. De vlucht is goed gegaan. Na tranen met tuiten te hebben gehuild bij ons afscheid, zijn we begonnen met een uurtje vertraging omdat er even een wiel verwisseld moest worden. Maartje zat zich ondertussen natuurlijk op te vreten, maar toen we eenmaal in de lucht zaten, ging het gelukkig een stuk beter.
Naast ons zat een aardige belg met een tweede huis in Thailand, die ons tijdens de vlucht alle ins en outs over Zuid-Oost Azië kon vertellen.

Eenmaal geland op Suvarnabhumi zijn we met de trein naar het centrum van Bangkok gegaan en vanuit daar met een taxi naar de Khao San Road, DE plek voor backpackers.

We konden direct in onze kamer waar we meteen in slaap zijn gevallen. Tijdens de vlucht maar weinig geslapen dus we waren ook echt dood op. Aan het eind van de middag hebben we even gezwommen in het zwembad op het dak van het hotel. Een heerlijke manier om aan de warmte te wennen want pfff wat een hitte. Door de hoge luchtvochtigheid is het erg benauwd en dan op straat nog eens de uitlaatgassen van de auto er bij en je weet niet wat je over komt. 'S avonds hebben we op straat gegeten. Erg lekker!

We besloten om geen wekker te zetten zodat we even bij konden slapen, met als gevolg dat we om half 2 wakker werden. Maartje had vanaf het begin al veel moeite om zich aan te passen aan de warmte. In Nederland was ze al niet lekker, en met het klimaat van hier en het gebrek aan nachtrust had ze weinig puf om wat te ondernemen. Gelukkig hadden we een lekker zwembad op het dak en hebben we ons hier de rest van de middag vertoefd. Na een heerlijke Thaise hoofd, schouder en rugmassage van een uur waren we weer helemaal zen en voelde Maartje zich gelukkig een stuk beter. Alle wervels weer goed op de plek. 'S avonds hebben we ons klaar gemaakt om er op uit te gaan. Op naar de Sirocco Sky Bar. Na een beetje googelen bleek er een strikte dresscode te zijn in deze bar. Wij onze mooiste kleren aan. Maar maartje had alleen nikes, teva's of flipflops. Tsja en wat doe je dan? Inderdaad; de schoenen lenen van het meisje van de receptie! Haha. Super leuke ballerina's, die precies paste! Er helemaal klaar voor zijn we met de taxi naar de andere kant van de stad gegaan. Gelukkig met een taxi en niet met de tuktuk want dat had écht niet gekund tussen al die dure auto's. De Bar op de 64e verdieping van het Lebua hotel. Poepie chique! Deze is ook te zien in The Hangover 2. We werden onthaald als prinsessen door hele mooie Thaise vrouwen in lange jurken. Een heerlijk cocktail met een fenomenaal uitzicht, super tof!

Vandaag besloten we om op tijd op te staan, alleen wat denk je.. De wekker niet afgegaan. We zijn zulke slaapkoppen ;) dus om 10:00 wakker geworden. Snel ontbeten en op naar het koninklijk paleis en de wat phra kaew. Echt zooo mooi! Het is gigantisch groot en zo mooi onderhouden. Heel veel boeddhistische tempels. Enorme gebouwen bewerkt met zoveel details en veel gebruik van bladgoud. Je weet niet waar je moet kijken, zo indrukwekkend! En daarbij een heerlijke wierook geur. Foto's volgen.

Vanavond hebben we ergens gegeten en heeft Maartje eindelijk haar Tom Yam soep op. Ik wilde nog vol trots kunnen zeggen dat ik nog geen (levende) kakkerlakken heb gezien. Maar vanavond was er een lieve poes die maartje probeerde te lokken met een stukje kip. En bam ineens sprong er een kakkerlak op, brrrr. Binnen 10 seconden hadden alle kakkerlakken uit de omgeving zich verzameld voor ons op de stoep. Natuurlijk zat ik toen al een paar stoelen verderop.

Morgen is voorlopig onze laatste dag in Bangkok. We willen naar Wat Pho, de liggende boeddha en een boottocht maken over de rivier in de stad. Morgenavond om 19:30 nemen we de nachttrein naar het zuiden. We zullen rond 7:00 aankomen in Surat Thani en vanaf daar met de bus naar Krabi reizen. Daar regelen we een boottocht naar Koh Phi Phi waar hopelijk een heerlijk strand op ons wacht! Wij gaan nu lekker slapen, welterusten!

Xxx van ons!

• 11 September 2014 - 20:22

Marjolijn:

Geweldig te lezen wat jullie beleven! Ik leef zo met jullie mee. Net of ik weer terug ben in de tijd. Geniet van elke dag want NU ben je er! Groetjes

• 11 September 2014 - 20:37

Patricia Ahlström:

Meeteen volle bak, ondanks jet-lag. Goede zaak. Leuk om jullie reis zo te volgen. :D

• 11 September 2014 - 21:41

Sacha Van Den Broek:

Wat ontzettend gaaf allemaal en erg leuk om te lezen! Geniet ervan en heel veel plezier. We wachten op het volgende verslag!! Xxx

• 11 September 2014 - 23:42

Regie:

Hallo dames!!

Leuk om te lezen. Goede reis naar jullie volgende bestemming! &Have fun!!

Dikke kus

• 12 September 2014 - 04:25

Gerald En Gerda :

Leuk om te lezen,

We hebben onze laatste avond in fort Pierce Florida en en gaan ons opmaken voor de terugreis.
    Onze vlucht vertrekt morgen avond om 16.30 uur.
    Dus morgen laatste dag.
    We rijden via de kust naar Miami waar we nog even de beach bekijken.

Groetjes en veel plezier.

G & G

• 12 September 2014 - 11:11

Jenny:

Lieve meisjes,
    Wat een leuke verhalen, fijn dat jullie een beetje geacclimatiseerd zijn inmiddels.
    Goede reis gewenst naar Koh phi phi en geniet !! X

• 14 September 2014 - 04:47

Maartje & Marielle:

Bedankt voor alle lieve berichtjes!! Het is leuk te zien dat zo veel vrienden en kennissen onze blog lezen... We will keep you posted!!

• 18 September 2014 - 22:03

Tamara En Erwin:

Zo ik heb jullie blog gevonden! Ziet er allemaal prachtig uit daar! (Behalve dan de wateroverlast haha)
    Geniet ervan!!

liefs Tamara en Erwin